Hvad er EasySkatConnect?

EasySkatConnect er et tillægsmodul til easyskat, der giver mulighed for at hente de tal, som Skattestyrelsen har registreret og herefter indlæse dem direkte i easyskat.

Hvad skal der til, for at jeg kan bruge EasySkatConnect?

Først og fremmest skal du lave en såkaldt SA Pro Abonnementsaftale med Skattestyrelsen
Når aftalen er på plads, skal du angive hvilke medarbejdersignaturer, der skal have adgang til at hente oplysninger fra Skattestyrelsen Og til sidst skal dine kunder/klienter give lov til, at du må hente deres oplysninger fra Skattestyrelsen.
 
Du finder vejledningerne til dig selv og dine klienter her:
 
Vejledning EasySkatConnect – Til revisorer
Vejledning EasySkatConnect – Til klienter

Kan EasySkatConnect bruges sammen med alle versioner af easyskat?

Nej, EasySkatConnect kan KUN bruges sammen med Master-versionen af easyskat. Dette skyldes, at EasySkatConnect benytter notesystemet i forbindelse med indlæsningen i easyskat og notesystemet er kun inkluderet i Master-versionen af easyskat.
Og så skal du selvfølgelig have en easyskat licens der dækker det relevante skatteår for at kunne indlæse data i easyskat.

I snakker om 2 certifikater – hvad er hvad?

For at kunne hente data fra SKAT, skal du bruge 2 FORSKELLIGE certifikater:

  • Et servicecertifikat: Det fås hos SKAT, når du har oprettet SA Pro abonnementsaftalen
  • Et personligt certifikat: Det er din medarbejder signatur

 
OBS! Vær opmærksom på certifikaternes udløbsdato – et certifikat er kun gyldigt i 3 år!

Der gik noget galt i installationen og nu kan jeg ikke starte programmet – hvad gør jeg?

Åbn stifinderen på din computer og indsæt denne sti:

C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Easy-Skat ApS\EasySkatConnect

Find og slet de 2 databasefiler:

Genstart herefter programmet. Det tager lidt tid, da programmet skal oprette de 2 slettede filer igen.